Skolen

Skt. Klemensskolen er beliggende i den sydlige del af Odense nær grønne områder ved Odense Å. Skolen har gode faciliteter og er velholdt, og har ca. 430 glade og velfungerende elever fordelt på børnehaveklasse til 9. klasse. Skolen er en del af et lokalsamfund, hvor der er utrolig stor forældreopbakning til alt, hvad der foregår på skolen, og vi har en aktiv og medlevende Forældreforening.

Skolen lægger vægt på at fremme elevernes trivsel, udvikling og livsglæde.

Til skolen er tilknyttet en idrætshal og store grønne arealer samt en flot multibane. I skolegården har vi en cykelbane, og vi afholder cykelskole.

Skolen deltager i Odense Kommunes nye strategi om robotteknologi, og der undervises i dette både i indskolingen, på mellemtrinnet og i udskolingen.

Skt. Klemensskolen har 2 OBS-klasser, og indskrivningen til disse klasser sker via specialpædagogisk Rådgivning.

Skolen har en stor SFO med ca. 140 børn tilmeldt, og til 4. årgang tilbyder skolen SFO2.

Skt. Klemensskolen